Ricard Rotllan Casafont – Dalai Lama, una vida por la paz

Dalai Lama, una vida por la Paz. A cargo de Ricard Rotllan Casafont: Maestro de meditación, Master en Yoga Acharya,
Diplomado por Yoga Vedanta Forest Academy de Rishikesh en India

Miércoles 30 de noviembre en Ronda Barcelona

Desde 1642 hasta 1959 los Dalai Lama ostentaron el poder temporal en el Tíbet. Al morir cada Dalai Lama, los monjes (lamas) del Monasterio Amarillo designan a su siguiente reencarnación en un niño de corta edad, interpretando una serie de signos con arreglo a su religión; no se trata, por tanto, de una dinastía de monarcas hereditarios, sino de la máxima magistratura personal de un régimen teocrático. En el interregno entre la muerte de un Lama y la mayoría de edad del siguiente, el Monasterio ejerce directamente el poder designando a un regente, al tiempo que se ocupa de la educación del futuro jefe.
El actual Lama, Tenzin Gyatso, es el decimocuarto Dalai Lama supremo dirigente espiritual y político del Tíbet, líder religioso de la escuela Gelug del budismo tibetano. Nació con el nombre de Lhamo Dondhup, en la provincia de Amdo, el 6 de julio de 1935. A la edad de cinco años, fue proclamado encarnación del decimotercer dalái lama fallecido, llevado al palacio de Potala en la capital del Tíbet y oficialmente proclamado líder espiritual.


Dalai Lama, una vida per la Pau. A càrrec de Ricard Rotllan Casafont: Mestre de meditació, Màster en Yoga Acharya,
Diplomat per Yoga Vedanta Forest Academy de Rishikesh a l’India

Dimecres 30 de novembre de 2016

Des de 1642 fins a 1959 els Dalai Lama van ostentar el poder temporal al Tibet. En morir cada Dalai Lama, els monjos (lames) del Monestir Groc designen la seva següent reencarnació en un nen, interpretant una sèrie de signes d’acord amb la seva religió; no es tracta, per tant, d’una dinastia de monarques hereditaris, sinó de la màxima magistratura personal d’un règim teocràtic. En l’interregne entre la mort d’un Lama i la majoria d’edat del següent, el Monestir exerceix directament el poder designant un regent, alhora que s’ocupa de l’educació del futur cap.
L’actual Lama, Tenzin Gyatso, és el catorzè Dalai Lama suprem dirigent espiritual i polític del Tibet, líder religiós de l’escola Gelug del budisme tibetà. Va néixer amb el nom de Lhamo Dondhup, a la província d’Amdo, el 6 de juliol de 1935. A l’edat de cinc anys, va ser proclamat encarnació del tretzè dalai-lama mort, portat al palau de Potala a la capital del Tibet i oficialment proclamat líder espiritual